Ladbrokes wordt de nieuwe partner van Liverpool

Liverpool behoort tot de grootste clubs ter wereld en wordt op grote schaal gevolgd. Zowel in Engeland als daarbuiten heeft de club vele supporters. Historisch en ambitieus, de structuur van Mo Salah en zijn teamgenoten deelt veel waarden met die van Ladbrokes en zijn sportweddenschappen. De samenwerking tussen de twee leek dus logisch.

Dit partnerschap zal uiteraard verschillende ontwikkelingsgebieden omvatten. Ladbrokes zal diverse mogelijkheden hebben voor exclusieve content en activiteiten om de fans te belonen. Als je de Premier League van dichtbij volgt, heb je waarschijnlijk al opgemerkt dat het merk aanwezig is op de vele schermen in het Anfield-stadion. De samenwerking zal zich echter niet beperken tot puur entertainment. Ze zal ook de lokale en voetbalgemeenschappen ondersteunen. Sinds 2020 helpt het Pitching In-programma van de Entain-groep bij de ontwikkeling van het voetbal in de lagere divisies. Dit wordt gezien als een manier om de fysieke en mentale gezondheid van mensen te verbeteren, en de sport groeit steeds meer, vooral in regio’s die met grotere sociale uitdagingen worden geconfronteerd.

Erfgoed, ambitie en betrokkenheid

Samenwerken met Liverpool betekent dus de mogelijkheid om geloofwaardigheid te geven aan een initiatief dat begint bij de wortels van het voetbal. “Bij Ladbrokes zijn we absoluut verheugd om samen te werken met een voetbalclub met de geschiedenis en status van Liverpool FC. Bij Entain zijn we vastbesloten om alleen samen te werken met partners die onze waarden delen, en Ladbrokes en Liverpool hebben veel gemeen: een groot erfgoed, ambitie en een sterke betrokkenheid om onze gemeenschappen te ondersteunen, evenals een passie voor voetbal, wat dit tot het perfecte partnerschap maakt”, benadrukt Charlotte Emery, marketingdirecteur van het merk in Groot-Brittannië. “We kijken er ook naar uit om door te gaan met het ondersteunen en inspireren van het amateurvoetbal, een gebied waar we ons de afgelopen jaren op hebben toegelegd via ons Pitching In-sponsorschap van de Trident Leagues en Camden Town WFC.”

Aan de andere kant van de samenwerking zijn de Engelse leiders zeer tevreden. “Ladbrokes is een van de meest gevestigde en erkende wedbedrijven, en we zijn verheugd om hen te verwelkomen in de LFC-partnerfamilie,” aldus Ben Latty, commercieel directeur van de Reds.

Mo Salah en Liverpool aan de top van de Premier League

Op het veld zorgen de Reds ervoor dat het project zichtbaar is. Na zeven speeldagen staan ze momenteel bovenaan in het klassement met 18 punten. In de Champions League lijkt de start ook ideaal met twee overwinningen in evenveel wedstrijden. Mo Salah, in uitstekende vorm, heeft al zes doelpunten gemaakt. De ster van het team neemt spelers als Luis Diaz en Diogo Jota mee in zijn kielzog. Achterin blijft aanvoerder Virgil Van Dijk rust brengen in een verdediging die elkaar door en door kent.

Na de internationale pauze krijgt het team te maken met een complexer speelschema. Ze ontvangen Chelsea en reizen naar Arsenal voor de competitie. Deze wedstrijden worden afgewisseld met de thuiswedstrijd tegen RB Leipzig van Loïs Openda in de Champions League. Als ze erin slagen om deze drie wedstrijden winnend af te sluiten, is er geen twijfel dat de Anfield-bewoners echt op stoom zijn gekomen.

Enkele maanden na het vertrek van Jürgen Klopp lijken de spelers van Arne Slot de overgang die voor hen lag goed te hebben doorstaan. Dit sterkt Ladbrokes in hun keuze voor een onwankelbare structuur die weet hoe ze vooruit moeten blijven gaan.

soortgelijke artikelen

Van glorie naar de afgrond: de neerval van Manchester United

Een onzekere toekomst voor Orel Mangala

Wat kost het om een Premier League-wedstrijd bij te wonen?

ONZE SOCIALE MEDIA

;